Saturday, January 17, 2009

Kembali Ke Negeri Kelahiran Yang Tercinta....

Kurasa agak lama juga tidak menulis di sini... dengan segala macam kekelamkabutan... ding... dong... ding... dong... sedar tak sedar aku sudah pun berpijak di bumi Kelantan... biarlah segala jeruk rasa sepanjang jalanan hidupku di Kuala Lumpur tidak kutitipkan di sini....

Bosan sebenarnya bila dikenangkan kembali segala macam tanda seru, koma, tanda soal dan sebagainya sehingga titik di KL sebelum ke bumi kelahiranku ini. meskipun begitu, juga tak mungkin aku lupakan sebenarnya aku juga punya sejarah dan kenangan pahit di sini.... namun... aku tetap menganggap kehadiranku di Bumi Serambi Mekah ini bermula dari ZERO kembali..... tiada merah, biru, kuning, hijau... atau apa2 warna pun dari masa lalu yang akan mempengaruhi corak hidupku pada hari aku mula menjejaki ofis di Kota Bharu ini....! Cukup! Noktah!... dan TITIK!

Pada saat dan ketika ini aku menarik nafas lega dan bersedia untuk cabaran2 dan dugaan2 baru sekali lagi... Cuma kali ini aku bermohon kepadaMu ya Allah... Berikanlah aku petunjuk yang benar, jauhkanlah aku dari segala malapetaka yang tidak diingini... Kuatkan imanku kuatkan jiwaku teguhkanlah hasrat dan cita2ku , Ya Allah... Moga tahun 2009 ini menjadi suatu permulaan yang lebih baik untukku, untuk suamiku, untuk anakku dan untuk seluruh kaum keluarga juga sahabat handai yang sentiasa memahami dan membantu sedaya upaya mereka untukku semasa aku di KL atau di KB ini...

InsyaAllah.. ku kan punya luang waktu yang lebih banyak dan akan kucoretkan lagi apa2 selepas ini sebagai panduan, perkongsian maklumat dan luahan rasa di sini... Sebelum berakhir kudoakan semuanya berada dalam keadaan selamat sejahtera... diberkati-Nya sepanjang tahun ini... dan tahun2 seterusnya...
SALAM KASIH DAN SAYANG.....

No comments:

Post a Comment